Loading...

Naším cílem je zvyšovat komfort obývání

07.07.2017

Nepolevujeme v tvrdé práci a snažíme se inovovat naše produkty a služby tak, aby odpovídaly aktuálním požadavkům našich zákazníků, říká Radek Šafář, obchodní ředitel Saint-Gobain Construction Products CZ a.s., divize Rigips.

Můžete nám představit, čím se vaše firma zabývá a jaké jsou vaše produkty?

Rigips působí na trhu v ČR již více než 25 let. Od roku 2005 je součástí nadnárodního koncernu Saint-Gobain, v ČR jsme jednou ze šesti divizí společnosti Saint-Gobain Construction Products CZ a.s. Značka Rigips je lídrem inovací v oblasti suché stavby a je synonymem pro slovo sádrokarton. Nabízíme široké portfolio vysoce kvalitních produktů od akustických podhledů až po sádrové omítky a stěrky. Základní strategií naší společnosti je zvyšovat komfort obývání. Naše systémová řešení jsou vysoce estetická, zvyšují světelný komfort, přinášejí optimální akustickou pohodu, čistší vzduch a nemalé energetické úspory. Naše produkty jsou šetrné k životnímu prostředí, mají dlouhou životnost a jsou recyklovatelné. Využití našich systémů a produktů významně přispívá k získání certifikace při komplexním hodnocení udržitelnosti budov, jako jsou např. LEED, BREEAM.

Fungování vaší společnosti je velmi úzce spjato se stavebnictvím. Jak se dnes celému tomuto odvětví dle vašeho názoru daří?

Dalo by se říci „když se daří ekonomice, tak se daří stavebnictví“, ale našemu oboru se daří ještě o něco lépe. Těžíme ze změny myšlení našich zákazníků. Nastupující generace investorů nezatížená předsudky oceňuje efektivitu a flexibilitu suché stavby. Tento trend je nejlépe patrný na rostoucí oblibě dřevostaveb.

Jaké trendy momentálně existují v oblasti prodeje stavebního materiálu? Mění se nějak požadavky zákazníků?

Z našich zkušeností můžeme říci, že v poslední době kladou zákazníci důraz především na kvalitu, na kterou se u našich produktů zaměřujeme; dále na systémové řešení, na kterém si zakládáme, a čím dál tím více oceňují také přidané služby, které nabízíme – poradenství po telefonu a emailu prostřednictvím našeho Centra technické podpory a pořádání kurzů Školy suché výstavby, které jsou určeny jak profesionálům, tak laikům z řad široké veřejnosti.

Firmy v Česku si často stěžují na nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Jak s tímto problémem bojujete v Rigipsu?

Všem našim zákazníků, přímým i nepřímým, tedy distributorům, realizačním firmám, projektantům, architektům i laické veřejnosti jsme dnes schopni nabídnout kursy a školení odpovídající jejich zkušenostem a pracovnímu zařazení. Spolupracujeme také s odbornými školami, profesními spolky a asociacemi. Zaměřujeme se na nejen na teorii, ale zejména na praktické dovednosti a nové pracovní postupy. A samozřejmě pozorně pečujeme o motivaci a vzdělávání našich zaměstnanců. Vážíme si dlouhodobé spolupráce a věříme, že nabízíme nejen atraktivní pracovní podmínky ale i inspirující pracovní prostředí.

Vaše firma je aktivní ve vzdělávání řemeslníků. Co vás k pořádání různých školení vedlo?

Naší hlavní motivací byla a nadále je snaha zpřístupnit práci se sádrokartonem všem, to znamená nejen řemeslníkům, pro které je práce se sádrokartonem profesí, ale i laikům, kteří si chtějí svépomocí prostřednictvím suché výstavby například zrekonstruovat byt. Naší snahou je ukázat všem, že práce se sádrokartonem není tak složitá, jak se na první pohled může zdát, pokud člověk má k dispozici potřebné informace, které mu rádi poskytnou naši odborníci právě v rámci kurzů, které pořádáme v naší Škole suché výstavby. Kromě kurzů, v rámci kterých podporujeme vzdělávání řemeslníků i laiků, poskytujeme také doplňkové služby, které může využít každý, kdo chce se sádrokartonem pracovat. Příkladem je nás eKalkulátor, pomocí kterého si každý může online snadno a rychle spočítat materiál, který pro svou stavbu ze sádrokartonu potřebuje. 

Společnost Saint-Gobain Construction Products CZ, divize Rigips, je součástí koncernu Saint-Gobain. Jak se jí v rámci koncernu daří? 

Jako obchodní ředitel divize Rigips mohu zodpovědně říci, že naší divizi se daří opravdu skvěle. Kapacita našeho výrobního závodu na sádrokarton v Horních Počaplech je plně vytížena. Domácí trh je pro nás prioritou, ale to nám nezabraňuje exportovat výrobky takřka do celého světa. Náš výrobní závod se již více než 10 let intenzivně věnuje programu zlepšování WCM (World Class Manufacturing), v rámci kterého získal ocenění, které mu zajistilo umístění na předních příčkách závodů se světovou úrovní výroby.  Flexibilita a know-how našich pracovníků nám umožňuje podílet se na globálních inovačních projektech, jako je například nová vysoce pevnostní sádrokartonová deska Habito. Naše divize se tedy v rámci velkého nadnárodního koncernu rozhodně neztrácí. Za důležité považuji, že nepolevujeme v tvrdé práci a snažíme se inovovat naše produkty a služby tak, aby odpovídaly aktuálním požadavkům našich zákazníků.

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ECOVIS FACTA

Hlavní partner

Logo - Microsoft

Partneři

Logo - Auto Průhonice - autorizovaný dealer vozů Volvo
Logo - ATIRA CZ, spol. s r.o.
Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Barna Medical s.r.o.
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - ČSOB
Logo - Esthé – klinika plastické chirurgie
Logo - ETERNAL by Helena
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - EVOLVE
Logo - DANDELION
Logo - DOBRÁ TISKÁRNA
Logo - INCA COLLAGEN
Logo - IDC - FOOD, s.r.o.
Logo - IN-EKO TEAM s.r.o.
Logo - Kv.Řezáč, s.r.o.
Logo - OGILVY
Logo - Photodienst Brno
Logo - RUTEX CZ, s.r.o.
Logo - TALERS
Logo - VERE PRAGUE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ

Partneři slavnostního dne

Logo - Skanska Residential a.s.
Logo - ORLEN UNIPETROL
Logo - AGRA GROUP
Logo - SIKO KOUPELNY a.s.
Logo - SAXO, spol. s r.o.
Logo - Nadační fond Jany Zimové
Logo - TECHNOAQUA
Logo - MEDICAL PLUS, s.r.o.
Logo - BUSINESS KLUB UKRAJINA
Logo - KOLORKY
Logo - TROX Tech-Trade, s.r.o.
Logo - LUBRICANT s.r.o.
Logo - ASS TRUCK s.r.o.

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS

Mediální partner

Logo - AGE
Logo - Franchising.cz
Logo - TRADE NEWS
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - DENÍK
Logo - ČR PLUS
Logo - HORIZONT POINT
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BusinessInfo.cz