Loading...

Každých 10 let je třeba „sám sebe“ upgradovat

10.09.2021

Vážení obchodní přátelé,

máme pro Vás připravené pokračování rozhovoru s Pavlem Procházkou, ředitelem Palatinum Holding, o vzdělání na ROK 2022 – ZAJÍMAVOSTI Z TRHU.

Co manažeři řeší na trhu v dnešních dnech?
Věkové složení manažerských a obchodních týmů. Když si udělali tabulku se jmény členů týmů v roce 2020 a udělali si jejich věkový průměr, měli číslo okolo 30 – 35 let, max. Když si stejnou tabulku udělají dnes, dospějí k číslu 45 – 50. Což je na většinu obchodních týmů dost vysoko. Obchod a jeho řízení je něco jako sport. Ne že to nejde, i část vrcholových sportovců je důkazem, že ano. Ale jakmile máte věkový průměr nad 30 let, začnete část kádru omlazovat. A právě tento proces by měl probíhat a moc neprobíhá.

Proč se to neděje?
Je málo lidí. Všechny firmy mají podstav, na obchodních a manažerských pozicích chybí cca 20 – 40% lidí. A zároveň byste měl mladé talenty povýšit, ale nemůžete - není to priorita.

Co pro to firmy dělají?
Letošní rok je velmi citlivý. Hodně zásadních a systémových věcí se odkládá. A sází se na kartu zkušeností. To je, z jednoho úhlu pohledu, dobře. Na stranu druhou, jen zkušenosti mohou být někdy v řízení lidí a obchodu zátěž,  protože nás nenutí se učit něco nového, dělat věci jinak. Každých 10 let se trh zásadně upgraduje – internet, mobilní telefony, sociální sítě, umělá inteligence, ESG. Každých 10 let je třeba „sám sebe“ upgradovat. Proto je třeba nových tréninků a omlazování kádru, když stávající lidé se upgradovat nechtějí.

Jaké to má důsledky?
Drží se zastaralé obchodní modely, na které jsou všichni zvyklí, ale které už zákazníci někdy nepotřebují.

Proč by to nemohli 50-ti letí v obchodě zvládat?
Mohli a zvládají. Jen v průměru mají méně energie, jiné životní priority a hlavně by byli užitečnější na jiných pozicích. Není to o propuštění, je to o přesunu na jiné, často nové pozice, kde se zkušenosti výrazně lépe využijí.

Umí maldí vše podstatné, aby mohli postoupit?
Nejvíce jim schází schopnost osobní sociální komunikace, virtuální sítě je trochu omezily. To je něco, co se dá trénovat. To ostatní se naučí, stejně tak, jako jsme se to naučili my.

Jak je co nejlépe naučit řemeslo obchodníka a manažera, které jsme se my učili metodou „pokus-omyl“?
Pošlete je na otevřené programy, kde se kvalitně naučí mezi jinými firmami základní řemeslné know-how. Určitě je to lepší než interní rozvoj. A mezi programy jim dejte kouče na adaptaci, jen samotný trénink nestačí. A také je jim třeba vysvětlit, že rozvoj neznamená jistotu postupu. Že k postupu je třeba i příležitosti a vítězství ve výběrovém řízení. Často totiž mladí odchází, když nejsou povýšení do roka. Čekání třeba 5 let na povýšení jim přijde nekonečně dlouho. S tím je třeba také pracovat. Se správným profilem člověka je to radost.

Je zájem o práci obchodníka nebo manažera?
Menší než býval. Teď je trend mít life-balance a tam stres nepatří a obchodník nebo manažer je stresová práce. Ale to je řidič vlaku taky, že :) ? Mladí vnímají stres jinak než naše generace, stresují je menší a jiné věci. S tím dokáže každý dobrý kouč pracovat a naučit je, že akce a řešení problému není stres, ale legrace, adrenalin - a to rádi mají. Takže řešitelné to je.

Jak prakticky začít?
Udělejte si MWS – dotazník na sales management, který najdete na našm webu pod číslem 6, ať víte, co můžete manažery, kteří řídí obchod, učit a v jakých oblastech je posouvat.

DOMLUVTE SI S NÁMI SCHŮZKU
 

Těšíme se na vaši zpětnou vazbu,

Pavel Procházka
mobil: +420 602 777 824
e-mail: prochazka@palatinumcampus.cz
Palatinum s.r.o., Holubova 2527/1, Praha 5, 150 00 www.palatinum.cz

V rámci cyklu "BOD ZLOMU & NOVÝ POHLED - Management firem & osobní růst, psychologie" vás zveme k účasti na osmi seminářích, které podpoří rozvoj vaší firmy, vašeho týmu a přizpůsobí firmu aktuálním potřebám. Můžete si objednat semináře jednotlivě či využít speciální nabídky a vytvořit si vlastní kombinaci

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ECOVIS FACTA

Hlavní partner

Logo - Microsoft

Partneři

Logo - Auto Průhonice - autorizovaný dealer vozů Volvo
Logo - ATIRA CZ, spol. s r.o.
Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Barna Medical s.r.o.
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - ČSOB
Logo - Esthé – klinika plastické chirurgie
Logo - ETERNAL by Helena
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - EVOLVE
Logo - DANDELION
Logo - DOBRÁ TISKÁRNA
Logo - INCA COLLAGEN
Logo - IDC - FOOD, s.r.o.
Logo - IN-EKO TEAM s.r.o.
Logo - Kv.Řezáč, s.r.o.
Logo - OGILVY
Logo - Photodienst Brno
Logo - RUTEX CZ, s.r.o.
Logo - TALERS
Logo - VERE PRAGUE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ

Partneři slavnostního dne

Logo - Skanska Residential a.s.
Logo - ORLEN UNIPETROL
Logo - AGRA GROUP
Logo - SIKO KOUPELNY a.s.
Logo - SAXO, spol. s r.o.
Logo - Nadační fond Jany Zimové
Logo - TECHNOAQUA
Logo - MEDICAL PLUS, s.r.o.
Logo - BUSINESS KLUB UKRAJINA
Logo - KOLORKY
Logo - TROX Tech-Trade, s.r.o.
Logo - LUBRICANT s.r.o.
Logo - ASS TRUCK s.r.o.

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS

Mediální partner

Logo - AGE
Logo - Franchising.cz
Logo - TRADE NEWS
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - DENÍK
Logo - ČR PLUS
Logo - HORIZONT POINT
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BusinessInfo.cz