Loading...

ČSOB: Pětina podnikatelů chystá rozšíření podnikání

23.07.2018

Téměř polovina majitelů malých a středních firem očekává, že jejich letošní investice převýší hodnotu investic v loňském roce, říká v rozhovoru Petr Tomášek, regionální ředitel ČSOB, který byl ostem regionálního setkání Ocenění Českých Podnikatelek v Brně.

 

Jaká jsou očekávání tuzemských firem dle Indexu, který sledujete?

Optimismus malých a středních podnikatelů a firem zůstává vysoko, Index očekávání firem dosáhl v 1. čtvrtletí druhé nejvyšší hodnoty v historii. Zvýšení poptávky pro druhé čtvrtletí tohoto roku očekává více než 57 % zástupců živnostníků a malých či středně velkých firem. Celkem 48 % dotazovaných očekává, že jejich investice v letošním roce budou vyšší než v loňském roce. Rozšířit podnikání v horizontu jednoho roku plánuje 22 % oslovených podnikatelů a firem.

Jak je jim ČSOB jako banka schopná s tímto pomoci?

Pokud firma uvažuje o investicích ve svém podnikání, jsme schopni jim nabídnout kompletní řešení od poradenství, přes vhodné financování až po pojištění investice a celé firmy. V poslední době směřují investice firem do inovativních řešení. S tím souvisí možnost čerpání dotačních programů a investičních pobídek. I v této oblasti jsme lídrem na trhu díky práci a výsledkům ČSOB EU Centra.

Představte nám produkty, jejichž prostřednictvím můžete podpořit podnikatele.

Produktové portfolio určené firmám a podnikatelům nabízí řešení nejen pro základní potřeby každého podnikatele. Ať už se jedná o standardní hotovostní transakce související především s odvodem tržeb, které zajišťujeme i přes specializované bankovní přepážky České pošty nebo bezhotovostní platby v podobě několika variant platebních terminálů včetně EET řešení. Poslední novinkou je možnost pojištění faktur, kdy si firma může pojistit jednotlivé faktury až do výše 250 tisíc Kč a nemusí řešit jejich případné vymáhání. V oblasti financování jsme schopni navrhnout kombinaci různých úvěrových produktů včetně leasingu. Záleží, zda podnikatel nebo firma potřebuje půjčit peníze na provoz či investici. Vždy jsme schopni reagovat na individuální a specifické potřeby jednotlivých firem.

Jak se čeští podnikatelé staví k financování svých aktivit prostřednictvím bankovních úvěrů? Liší se nějak tento přístup v tom, zda se jedná o podnikatele či podnikatelku?

Trend českých firem při financování podnikání je všeobecně znám. Začátek podnikání financují prostřednictvím svých vlastních zdrojů nebo si půjčují od rodiny a přátel. Až později, kdy mají jistotu, že se jejich podnikání daří, žádají o bankovní půjčku. Dá se říci, že ženy jsou opatrnější než muži. Zajímavý je i fakt, že když už se žena podnikatelka rozhodne zažádat o úvěr, tak to má vždy dopředu velmi dobře promyšlené a spočítané. Zároveň je více než u mužů jasné, že bude řádně splácet, úvěr pro ni znamená velkou zodpovědnost. Je ale vidět, že jsou si podnikatelky velmi dobře vědomy, že podmínky půjček jsou pro ně dnes velmi výhodné a představují možnost, jak pro podnikání získat potřebnou finanční injekci k dalšímu růstu.

 Podle čeho se banka orientuje a rozhoduje při schvalování podnikatelského úvěru?

Záleží na účelu financování. Pokud se jedná o úvěr na provoz firmy, vyhodnocujeme kvalitu aktiva, tzn. pohledávky nebo zásoby, které mají být předmětem financování. Naopak, jedná-li se o investiční záměr, pak schopnost firmy splácet, podíl vlastních zdrojů na investici a samotnou investici a její dopad do hospodaření firmy. Spolupracujeme-li si firmou již delší dobou, pomáhá nám i znalost našeho klienta. Snažíme se k jednotlivým žádostem o financování přistupovat individuálně a posuzovat úvěrovou žádost dle oboru a podnikatelského záměru, a i zkušeností podnikatele a postavení firmy na trhu.

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK 2018

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

ODBORNÝ GARANT

Logo - CRIF - Czech credit bureau

AUDITOR

Logo - nsg morison

PARTNEŘI

Logo - MasterCard Logo - ČESKÁ MINCOVNA Logo - TRIVI Logo - FARMAX Logo - CzechTrade Logo - Dermacol Logo - JK JITKA KUDLÁČKOVÁ Logo - BREE Logo - Auto Průhonice - autorizovaný dealer vozů Volvo Logo - TLC Logo - presentigo Logo - blue holiday Logo - Ogilvy Public Relations Logo - DHL Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR Logo - mediarex Logo - DENTALO Logo - FERTI CARE Logo - ORGANIC WINES Logo - Buddha-Bar Hotel Prague Logo - BELVEC Logo - ZÁTIŠÍ GROUP

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

Logo - Franchising.cz Logo - Franchising.cz Logo - Svět Průmyslu Logo - Reg TV Logo - LIVE SIGNAL Logo - Mladá fronta Logo - First class

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

Logo - Trade Logo - Age Logo - Bonuss.cz Logo - Inpublic Group Logo - A11 Logo - XANTYPA Logo - EPRAVO.CZ Logo - DENÍK Logo - ČR PLUS Logo - ČR PLUS Logo - Czech Slovak Leaders Logo - Madam Business Logo - INNOVATION Logo - Parlamentní listy Logo - TÝDEN Logo - Marketing and Sales Logo - Brands and Stories Logo - INSTINKT Logo - BYZMAG Logo - s-press, výjimečné ženy