Loading...

DNEŠNÍM TRENDEM JSOU HYBRIDNÍ KANCELÁŘE S DESIGNOVÝMI KŘESÍLKY

04.06.2021

Jitka Hurábová je zakladatelkou dnes už velké rodinné firmy, která neodmyslitelně patří do regionu Boskovic kde navázala na místní tradiční řemeslo. LD Seating staví na kvalitní práci českých rukou a italském designu. A pokud nemáte cestu zrovna do Boskovic, jejich showroomy najdete i v Praze a Bratislavě. 

 Vaše firma je dnes v oblasti sedacího nábytku lídrem na trhu. Prozraďte mi, jak to celé začalo.
Na začátku jsme se specializovali na dovoz kancelářského sedacího nábytku a až postupem času se pustili do výroby. Tenkrát to byly ovšem pouze čalouněné kancelářské židle, dnes už má vybavení kanceláří úplně jinou podobu. Bylo obrovské štěstí, že v regionu mělo řemeslo čalouníků tradici a místní lidé uměli kvalitně svou profesi. Podniky, ve kterých pracovali dříve postupně mizely, protože se nedokázaly adaptovat na nové trendy a my jsme uměli potenciál těch lidí rozvinout ať už šlo o čalouníky, nebo kvalitní švadleny.

 Již více než dvacet let je vaše firma nedílnou součástí Boskovického regionu. Dlouhou dobu vše stálo hlavně na vaší energii, ale postupem času se LD Seating rozvinul v rodinný podnik. Jaké cítíte výhody?
Především mám radost, že je firmu komu předat a našli se tu nejen oba synové, ale také snacha a manžel. Každý máme svou oblast, které se věnujeme. Například snacha, která vystudovala uměleckou školu se věnuje propagaci firmy společně se synem, který se marketingu věnoval v rámci studia.

Kolik máte v současné době zaměstnanců?
Přibližně 140 a mnoho z nich je ve firmě více než deset let. Ti, co s námi začínali už jsou dnes většinou v důchodu. Dojem rodinné firmy ještě umocňuje fakt, že u nás pracuje devět manželských párů a sourozenci ze tří rodin.

 Sídlíte v areálu bývalé cihelny, která je vaším rodinným dědictvím, postavili jste tu i nové haly. Jak přesně taková výroba probíhá?
Jde o samotnou kompletaci a výrobu části komponentů židlí, křesel a sedaček Vylévají se zde sedáky a opěráky, montují se ovládací mechanismy, šijí potahy a čalouní korpusy. Hodně práce je možné dnes dělat strojově, ale u nás je to stále také o kvalitní ruční práci.

Jak jste se vyrovnávali se situací okolo pandemie?
V první chvíli to byl pro všechny šok, ale tím, že jsme už zažili krizi v roce 2009, kdy naše firma byla daleko menší a zranitelnější, tak jsme byli už daleko lépe připraveni. Je pravdou, že jsem se od té první krize, kdy jsme si sáhli na dno celou dobu podvědomě na nějaký typ krize připravovala a hledala slabá místa kde byly dříve chyby v organizaci. V průběhu pandemie samozřejmě výroba jela dál a pracovali jsme na zakázkách co byly objednány. Situaci nám ztížily výpadky zaměstnanců, co zůstali doma s dětmi na ošetřovačce. Zakázky jsme odevzdat museli, tak jsme pracovali i o sobotách. Následně trh zareagoval a poptávky se snížily zhruba o 25 procent. Na podzim se pak celá situace zopakovala. Takže jsme buď neměli co dělat, nebo dělali přesčasy.

Kdo je váš typický zákazník?
Cílíme především na architekty, kteří navrhují kancelářské prostory. Málokdy se stane, že si investor sám nábytek přímo vybírá.

Po dvaceti letech, co se věnujete výrobě sedacího nábytku už musíte vědět o správném sezení snad úplně vše. Jak je to se současnými trendy?
Hodně se to uvolnilo a kanceláře dnes už vypadají jinak než dříve, kdy to bylo hodně o sezení u stolu. Změnil se charakter práce a unifikované stoly už jsou pasé. Do kanceláří pronikla designová křesílka a nás baví, jak se ta tvář kancelářských prostor i našeho oboru mění. Sledujeme trendy, které udávají návrháři. Inspirujeme se jimi, ale zároveň zachováváme ergonomičnost sezení. Víme, jak důležité je vybrat sezení přesně na míru danému prostoru, protože i takové detaily, jako je barva konstrukce sedaček, mohou ovlivnit celkovou atmosféru interiéru. Naše výrobky jsou často variabilní a dají se přizpůsobit na míru potřebám. Stále je velké téma, jak správně sedět. Nejzdravější je, když ze židle vstanete. Trendem je neformální prostředí kde se člověk dokáže uvolnit a tvořit, kde se cítíte spíše jako v kavárně, než v kanceláři.

Kdo pro vás navrhuje design jednotlivých produktů?
Máme velmi široké portfolio výrobků. Dnes je to asi 30 řad, každá ta řada má přibližně 5 až 6 modelů. Z počátku to byli čeští designéři, později nejčastěji italští. U českých designérů je ta nevýhoda, že se nespecializují jen na jednu oblast, ale dělají úplně všechno. Italové jsou úžeji zaměření a věnují se například jen sedacímu nábytku, a tak mají skvěle zvládnutou nejen ergonomii, ale i různé technické požadavky. Často mi takový designér dokázal poradit i jak na výrobní proces a kde například nechat udělat formy. Stabilně spolupracujeme s dvěma italskými studii, které s námi vytvořily naše stěžejní řady. Současně jsme také oslovili německého designéra žijícího ve Švýcarsku, který pracuje na technologicky náročnějších produktech. Rádi objevujeme nové i nové talenty a momentálně opět pracujeme i s jedním mladým českým designérem.

V průběhu lockdownu se hodně změnil nejen způsob práce, ale také to v určité fázi vypadalo, že kancelářské budovy zůstanou prázdné. . .
Práce z domova má své výhody i nevýhody, ne každý má doma možnost vytvořit si ideální podmínky. Hodně se teď mluví o hybridních kancelářích a kombinaci práce z domova a v kanceláři. Je to nový fenomén a zmírní se tak dojíždění což má například i velký ekologický přínos. Je to rozhodně evropský trend, že lidé už nechtějí trávit v kanceláři pět dní v týdnu.

Vaše produkty mají své jméno také v zahraničí. Jak spolupráce probíhá v dnešní době a čím byste se v tom směru chtěli pochlubit?


Díky celkovému přesunu na internet a digitalizaci se nám daří pokračovat ve spolupráci se zahraničím téměř beze změny. Některé země měly samozřejmě kvůli Covidu na čas pokles, ale nebyl to pokles nijak fatální. Radost máme hlavně z toho, když se nám podaří hezká objednávka a zákazník je s ní potom spokojen. Z posledních let to byly třeba projekty, které jsme vybavovali židlemi, jako Telecom a RAIFFEISEN v Maďarsku, parlament v Angole nebo třeba hotel Passage v Brně.

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ECOVIS FACTA

Hlavní partner

Logo - Microsoft

Partneři

Logo - Auto Průhonice - autorizovaný dealer vozů Volvo
Logo - ATIRA CZ, spol. s r.o.
Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Barna Medical s.r.o.
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - ČSOB
Logo - Esthé – klinika plastické chirurgie
Logo - ETERNAL by Helena
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - EVOLVE
Logo - DANDELION
Logo - DOBRÁ TISKÁRNA
Logo - INCA COLLAGEN
Logo - IDC - FOOD, s.r.o.
Logo - IN-EKO TEAM s.r.o.
Logo - Kv.Řezáč, s.r.o.
Logo - OGILVY
Logo - Photodienst Brno
Logo - RUTEX CZ, s.r.o.
Logo - TALERS
Logo - VERE PRAGUE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ

Partneři slavnostního dne

Logo - Skanska Residential a.s.
Logo - ORLEN UNIPETROL
Logo - AGRA GROUP
Logo - SIKO KOUPELNY a.s.
Logo - SAXO, spol. s r.o.
Logo - Nadační fond Jany Zimové
Logo - TECHNOAQUA
Logo - MEDICAL PLUS, s.r.o.
Logo - BUSINESS KLUB UKRAJINA
Logo - KOLORKY
Logo - TROX Tech-Trade, s.r.o.
Logo - LUBRICANT s.r.o.
Logo - ASS TRUCK s.r.o.

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS

Mediální partner

Logo - AGE
Logo - Franchising.cz
Logo - TRADE NEWS
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - DENÍK
Logo - ČR PLUS
Logo - HORIZONT POINT
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BusinessInfo.cz