Loading...

FINANCE PRO RADOST

30.04.2025

Marcela Hrubošová je zakladatelkou unikátního konceptu Akademie Finance pro radost, která vzdělává děti od předškolního věku až po seniory 99 let. Její firma Finance pro radost jednoduchou, praktickou a maximálně srozumitelnou formou učí klienty, jak peníze vydělávat, řídit, spravovat a rozmnožovat.

Co vás přivedlo k oboru, ve kterém podnikáte? 
Mou profesní specializací je finanční řízení firem a správa a vymáhání pohledávek. Když jsem před 12 lety vymáhala pohledávky pro bankovní sektor jako ředitelka úseku vymáhání dlužných pohledávek, viděla jsem obrovský tlak ze strany bank na své obchodníky a prodej půjček, úvěrů, kontokorentů, kreditních karet a k tomu navazující školení psychologie prodeje, zvládání námitek, manipulace a obchodní dovednosti, proti tomu stála naivita, důvěra a finanční negramotnost lidí, kteří v iluzi blahobytu podepisovali úvěrové smlouvy, které si neuměli spočítat, ani nikdy splatit. “Kdo neumí ušetřit 100 Kč, nebude umět vrátit 120 Kč.” Nejvíc dlužníků v dluhových pastech, jsem viděla právě v bankovním sektoru. Proto jsem se rozhodla nevymáhat, ale vzdělávat, jak se do takové situace nikdy nedostat. A to se nejedná jen o obyčejné lidi, týká se to i podnikatelské sféry. Ani podnikatelé si často neumí své podnikání spočítat. 

Jaké byly vaše podnikatelské začátky a co vaší firmě nejvíce pomohlo v růstu? 
Začátek podnikání byl spíš taková moje charita. Pracovala jsem pro všechny grantové projekty, které se zabývaly finanční gramotností a neměly lektory. A právě to mi pomohlo v podnikání, protože granty jsou časově omezené a po mém tématu začala být silná poptávka. Založila jsem proto v roce 2013 Akademii Finance pro radost, která má tři pilíře – Finanční akademii, Podnikatelskou akademii a Junior akademii kuřátka Pípa, která je pro děti od 5 do 18 let.

Povězte mi, co přesně je podstatou vašeho vzdělávacího konceptu – Finance pro radost?   
Finance pro radost mají jednoduchou, praktickou, maximálně srozumitelnou formou naučit, jak peníze vydělávat, řídit, spravovat a rozmnožovat, aby tyto čtyři jednoduché dovednosti, které jsou tady ale již po tisíce let, sloužily i současnému člověku při zajišťování si životní úrovně, kterou chce žít, a daly mu zabezpečení a svobodu být sám sebou.

V čem je vaše firma jedinečná? 
Ač se o finanční gramotnosti stále mluví, není dostatek kvalitních lidí, kteří by předávali hodnotné informace, praktiky, znalosti, návody či tipy, jak pracovat s penězi. Na trhu je spousta lidí, kteří používají finanční gramotnost jako návnadu (lead) pro svou podnikatelskou činnost, která je zprostředkování finančních produktů a služeb. Finance pro radost neučí nic o produktech a službách současného finančního odvětví, jde o zcela jiné znalosti – například ty, které si předávají bohaté rody z generace na generaci, podnikavost, či principy ekonomického fungování. Mými klienty jsou už děti od předškolního věku až po seniory 99 let. 

Cítíte jako žena v něčem, co se podnikání týče výhody/nevýhody oproti mužským protějškům? Setkala jste se někdy ze strany mužů s podceňováním vašeho potenciálu?  
Mezi podnikateli je jen zhruba 31 % žen, takže jsou odvětví, kde se se ženou těžko potkáte, nebo jsou zastoupena hlavně muži. Co rozhoduje o výhodách či nevýhodách, je klientela, na kterou cílíte. V mateřských či základních školách nebo seniorských domech se s muži podnikatelsky nepotkávám. Naopak sektor financí, pokud nechcete pro muže pracovat, ale růst s nimi, může mít skleněný strop nebo jste “hráč” na střídačce.   

Co považujete v životě a v podnikání za nejdůležitější? 
Dělat co miluji a milovat co dělám! Pokud svou činností mohu zlepšovat svět kolem sebe a pomáhat lidem žít naplněný život, pak to vše má smysl.  

Jaká je filozofie vaší firmy?
Filozofie firmy je už v samotném názvu – Finance pro radost to znamená, že finance by nám měly přinášet radost.

Co vás momentálně nejvíc zaměstnává? 
Vzdělávání generace Z a příprava nových vzdělávacích konceptů. 

Co pro vás znamená společenská odpovědnost firmy? 
 V roce 2016 jsem založila Nadační fond kuřátka Pípo, který má napomáhat vzdělávání dětí a dospělých, kteří jsou ekonomicky handicapovaní nebo v nelehké životní situaci. Vše je propojeno. Jsme jen tak bohatí, jak silná je kupní síla těch nejchudších. Finance pro radost jsou hlavním mecenášem a aktérem. 

Jakým způsobem ventilujete stres, jak relaxujete? 
Nejraději mám procházky v přírodě se svým psem, nebo jízdu na kole. U těchto aktivit vždycky najdu vnitřní klid a často i něco nového vymyslím.

Co vám udělalo v poslední době radost?  
Mí studenti – generace Z. Jejich zájem o finance, změna myšlení, pracovitost, přístup a chuť jít proti proudu, to je pro mě vždy pohlazením po duši. 

foto-zdroj: finance pro radost

 

 

 

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ECOVIS FACTA

Hlavní partner

Logo - Microsoft

Partneři

Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Alukov
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - ČSOB
Logo - ETERNAL by Helena
Logo - EVOLVE
Logo - Finance pro radost
Logo - DANDELION
Logo - DOBRÁ TISKÁRNA
Logo - HARMON Research
Logo - IN-EKO TEAM s.r.o.
Logo - Kv.Řezáč, s.r.o.
Logo - Mediarex Communications
Logo - Nadační fond Jany Zimové
Logo - OGILVY
Logo - Photodienst Brno
Logo - RESPILON
Logo - TALERS
Logo - VERE PRAGUE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ

Partneři slavnostního dne

Logo - 201 consulting
Logo - AGRA GROUP
Logo - COSMETICS ATOK INTERNATIONAL
Logo - AUTO-BAYER
Logo - Copilot
Logo - ENVIROCONT s.r.o.
Logo - Chalk, spol. s r.o
Logo - KTA Technika s.r.o.
Logo - KVĚTNÁ 1794
Logo - SAVE CZ
Logo - SIKO KOUPELNY & KUCHYNĚ
Logo - STOPRO BEK, s.r.o.
Logo - TROX Tech-Trade, s.r.o.

Dodavatelé

Logo -
Logo - Dermacol
Logo - Naturprodukt CZ
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.

Mediální partner

Logo - AGE
Logo - POSITIV Business & Style
Logo - Franchising.cz
Logo - TRADE NEWS
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - ČR PLUS
Logo - HORIZONT POINT
Logo - RF HOBBY
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BusinessInfo.cz