Loading...

Korona byla poslední kapkou

14.09.2020

„V koronakrizi přestali automotive zákazníci ze dne na den naše zboží odebírat, hledáme tedy další segmenty, ve kterých se uplatnit,“ říká Jan Krutský, sklářský odborník s více než desetiletými teoretickými i praktickými zkušenostmi napříč sklářskými obory a projektový manažer společnosti EcoGlass z Jablonce nad Nisou.

Jak byste definoval dvěma větami to, co děláte?
Jsme skláři. Zabýváme se vývojem a výrobou přesných skleněných optických a neoptických prvků používaných v oblastech osvětlování, v LED a detekčních systémech, v solárních elektrárnách a dalších oblastech.

Kdo patří převážně mezi vaše klienty?
Mezi naše klienty patří především výrobci osvětlovacích zařízení pro různé aplikace, ve kterých ocení vlastnosti skleněných optických prvků. Zásadní objem našich výrobků směřuje do automotive sektoru (výrobci světlometů) a do sektoru osvětlování letišť.

Jak ovlivnila jejich skladbu a poptávku krize?
Je potřeba říci, že koronavirová krize byla pouze poslední kapkou. Tím, že jsme aktivní v automotive segmentu, tak víme, že v něm se krize projevovala již delší čas. Důvodů je víc, jedním z nich je i nutnost kompenzovat náklady spojené s elektromobilitou šetřením i na úkor kvality, tedy například náhradou kvalitní skleněné optiky reflektorů optikou plastovou. V koronakrizi přestali automotive zákazníci ze dne na den zboží odebírat, ať už z důvodu uzavření provozoven nebo z důvodu poklesu poptávky po automobilech. Již předtím jsme hledali a stále hledáme další segmenty, ve kterých by se naše výrobky uplatnily. Ostatní segmenty, ve kterých jsme aktivní, zůstaly víceméně stabilní, oblast letištního osvětlení lehce posílila – zřejmě i proto, že provozovatelé letišť se rozhodli využít uzemnění letadel k renovacím letištních drah.

Museli jste během ní dělat nějaké zásadní změny?
Jako rodinná firma se snažíme i k našim zaměstnancům chovat jako ke členům širší rodiny, i přesto jsme museli část z nich propustit, protože útlum výroby je značný. Zaměřili jsme se na zefektivnění naší výroby a rozvoj dalších výrobních technologií, u kterých věříme, že jejich použití nám v brzké budoucnosti pomůže otevřít další segmenty trhu.

Celý rozhovor si můžete přečíst ZDE

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ECOVIS FACTA

Hlavní partner

Logo - Microsoft

Partneři

Logo - Auto Průhonice - autorizovaný dealer vozů Volvo
Logo - ATIRA CZ, spol. s r.o.
Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Barna Medical s.r.o.
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - ČSOB
Logo - Esthé – klinika plastické chirurgie
Logo - ETERNAL by Helena
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - EVOLVE
Logo - DANDELION
Logo - DOBRÁ TISKÁRNA
Logo - INCA COLLAGEN
Logo - IDC - FOOD, s.r.o.
Logo - IN-EKO TEAM s.r.o.
Logo - Kv.Řezáč, s.r.o.
Logo - OGILVY
Logo - Photodienst Brno
Logo - RUTEX CZ, s.r.o.
Logo - TALERS
Logo - VERE PRAGUE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ

Partneři slavnostního dne

Logo - Skanska Residential a.s.
Logo - ORLEN UNIPETROL
Logo - AGRA GROUP
Logo - SIKO KOUPELNY a.s.
Logo - SAXO, spol. s r.o.
Logo - Nadační fond Jany Zimové
Logo - TECHNOAQUA
Logo - MEDICAL PLUS, s.r.o.
Logo - BUSINESS KLUB UKRAJINA
Logo - KOLORKY
Logo - TROX Tech-Trade, s.r.o.
Logo - LUBRICANT s.r.o.
Logo - ASS TRUCK s.r.o.

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS

Mediální partner

Logo - AGE
Logo - Franchising.cz
Logo - TRADE NEWS
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - DENÍK
Logo - ČR PLUS
Logo - HORIZONT POINT
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BusinessInfo.cz