Loading...

Labyrinty jsou moje srdcovka

20.06.2019

    

 Letošní rok je pro Zámek Loučeň ve znamení vylepšování stávající infrastruktury. Úpravou projde interiér i exteriér zámku. V rozhovoru to prozradila jeho majitelka Kateřina Šrámková.

Jaký byl rok 2018 pro Zámek Loučeň a jeho zámeckou paní?

Loňský rok byl pro nás další úspěšnou sezonou, kdy se čeští turisté „vrací do Čech“ a čím dále více času tráví poznáváním krás naší vlasti. Jsme rádi, že máme co nabídnout jak rodinám s dětmi, tak i ostatním hostům. Největší radost mám ze zimní sezony, která je považována za slabou, ale nám se povedlo, že k nám v prosinci přijelo doslova nečekané množství návštěvníků na náš nový koncept prohlídek PŘÍBĚH VÁNOČNÍHO STROMEČKU. Takže z prosince se stal náš 4.nejlepší měsíc, a z toho mám skutečně dobrý pocit.

Podařilo se Vám doslova vzkřísit chátrající zámek. Jak těžké to bylo? Setkala jste se s něčím, co Vás při Vašem snažení překvapilo?

Nejsem povoláním ani historik, ani stavař, a přesto, že jsem již před zámkem měla za sebou jiné investiční projekty, tak toto bylo opravdu velké sousto. Možná právě proto, že jsem s ničím podobným neměla zkušenosti, tak jsem nevěděla do čeho jdu, a nebála jsem se toho. V roce 2004 jsme si vytyčili cíl otevřít 7.7.2007, a tak jsme prostě otevřeli! Moc jsem se na to cílové datum těšila, takže pro mne neexistoval posun termínu nebo odložení otevření. A jestli mne něco překvapilo, tak to byla všeobecná podpora lidí, kteří nám fandili a vyšli nám vstříc, když jsme řešili jakýkoli problém. Ne, že by problémy nebyly, ale asi se mi povedlo všechny kolem sebe nakazit tou vizí, že zchátralý zámek se otevře veřejnosti, a navíc v regionu, kde žádné památky zpřístupněné nejsou.

Mnoho turistů si najde cestu na Zámek Loučeň i díky velkému Labyrintáriu. Co Vás přivedlo k nápadu na jeho vybudování?

Labyrinty jsou moje srdcová záležitost, a když jsem se potkala s Adrianem Fisherem z Velké Británie, který je považován za odborníka č.1 na světě, tak jsem věděla, že to je přesně to správné pro náš zámecký park. Původních 10 jsme rozšířili na 12, a myslím, že na tomto čísle skončíme. Spíše než další labyrinty a bludiště plánujeme dodatečnou vybavenost zámeckého parku, která návštěvníkům zpříjemní pobyt u nás. Lavičky, lehátka, odpočívadla, a v hlavě nosím také nějaký vodní prvek.

Na co se mohou návštěvníci zámku těšit v letošním roce? Chystáte nějaké novinky?

V roce 2019 jsme se vydali cestou vylepšování stávající infrastruktury. Budujeme nový výtah v historické budově hotelu, kde dříve nebyl žádný, dáváme klimatizaci do podkrovních pokojů, vyměňujeme staré venkovní osvětlení za chytré lucerny, budeme mít novou zahrádku v restauraci, a v zámeckém parku novou relaxační zónu, kterou nazveme LÁŽO PLÁŽO.  A rozhodně budeme vylepšovat koncept vánočních prohlídek, protože jsme nadšeni z toho, jak to návštěvníky baví. Vánoční stromečky má rád každý, a já bych si přála, aby se návštěva loučenského zámku v předvánoční době stala pravidelnou součástí adventní doby.

V rámci projektu OCP jste získala Cenu ČSOB – Výjimečná podnikatelka. Co pro Vás takové ocenění znamená?

Moc si toho vážím. Ta slova zní jako klišé, ale pro mne to byl neskutečný pocit, a současně i závazek, když jsem byla nominovaná, a potom vyhlášena Výjimečnou podnikatelkou. Mám z toho o to větší radost, že ČSOB je moje „domovská banka“, kterou jsem nikdy nezměnila, a jsem k ní jako klient loajální. Svoji práci nedělám pro ocenění, ale pro radost, kterou mi přináší, a když jsem byla oceněná, tak mne skutečně potěšilo, že to je přínosem i pro další lidi, kteří mi pomyslně poklepali na rameno a řekli: „To, co děláš, je dobře, je to přínosem pro tuto zemi“.

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK 2019

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ESOP

Hlavní partner

Logo - Microsoft
Logo - Vodafone
Logo - Generali Česká pojišťovna
Logo - DAQUAS

Partneři

Logo - Mastercard
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - FARMAX
Logo - Auto Průhonice - autorizovaný dealer vozů Volvo
Logo - presentigo
Logo - OGILVY
Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Mediarex
Logo - FERTI CARE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ
Logo - WESTRANS DĚČÍN
Logo - INCA COLLAGEN
Logo - FRESH CATERING
Logo - 201 CONSULTING
Logo - KLIMSZ
Logo - USSPA
Logo - KETO DIET
Logo - BEWIT

Partneři slavnostního dne

Logo - Volvo Car Czech Republic s.r.o.
Logo - Arabella Fashion
Logo - Český Granát

PARTNEŘI PROJEKTU 2020

Logo - Franchising.cz
Logo - ČIANEWS
Logo - Svět Průmyslu
Logo - Reg TV
Logo - TRADE NEWS
Logo - Age
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - MLADÁ FRONTA
Logo - FIRST CLASS
Logo - DENÍK
Logo - ČR PLUS
Logo - CZECH & SLOVAK LEADERS
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - TÝDEN
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - INTERVIEW
Logo - S-PRESS
Logo - PREMIUM MEDIA GROUP