Loading...

Naučit lidi převzít zodpovědnost za své zdraví je mým posláním

01.03.2020

 

Co Vás přivedlo k podnikání a proč padla volba právě na zdravou výživu?
Již od dětství mě moje babička učila rozpoznávat byliny. Tam se zrodily počátky mého zájmu o přírodu a o zdravý způsob života. Toto téma mě provázelo i po celá školní léta, avšak zlomovým okamžikem uvedení poznaného do praxe nastalo v období, kdy jsem čekala první dceru. Tehdy jsem si začala více všímat způsobu, jakým ostatní maminky stravují své ratolesti. Nezdálo se mi úplně normální vidět malé děti v kočárku, s párkem v rohlíku v jedné ruce a s Tatrankou ve druhé. Začala jsem tedy studovat podrobněji výživu a absolvovala různé semináře a rekvalifikační kurzy pro poradce pro výživu a zdravý životní styl, přírodní terapie atp. V Kyjově na jižní Moravě jsem začala pořádat kurzy zdravého životního stylu. Mezitím se mi narodila druhá dcerka. Silně jsem vnímala, že to, co vím a znám, potřebuji sdělit dál, co největšímu počtu lidí. Již tedy na mateřské dovolené jsem si přála mít své vlastní malé království zdraví – Zdravíčko, které se mělo stát jakýmsi naplněním mého snu a v roce 2002 došlo k jeho realizaci. Dodnes vnímám jako své poslání naučit lidi to, aby převzali do svých rukou zodpovědnost za své zdraví a být jim průvodcem na této cestě. Životní osud mě zavál do Hradce Králové, kde jsem v roce 2010 založila druhé Zdravíčko.

Jste na trhu již od roku 2002, řekněte nám, jak moc se změnilo a ovlivňují Váš byznys nové trendy nebo třeba taková klasická novoroční předsevzetí?
Vždy jsme se snažili vyjít vstříc potřebám našich zákazníků, a také se tomu přizpůsobovala skladba sortimentu ve Zdravíčku. Nejsme vyhrazeni určitému stylu stravování, ale vnímáme to, že je třeba, aby si každý člověk našel svou cestu, která mu bude vyhovovat. Neuznávám žádný extremismus, a proto se snažíme podporovat naše zákazníky ve směru, který si vyberou. Myslím, že je velmi důležitá svoboda každého člověka, pro jaký směr se rozhodne. V době, kdy jsem začínala, nebylo mnoho informací. Ty jsme hledali v různých knihách, účastnili se vzdělávacích kurzů či zjišťovali potřebné od lidí, kteří se zabývali zdravou kuchyní. V dnešní době, kdy jsou informace dostupné v obrovské míře, už není po těchto informacích takový hlad, jako v době mých začátků. Spíš vnímám opačný problém. Jsme v dnešní době zahlceni informacemi a nevíme, po jakém produktu sáhnout dříve. Jednou je v módě jeden trend či potravina, pak vyjde najevo, že je vše jinak a rodí se další trend. A tak je to pořád dokola. Mám ale radost, že si stále více lidí uvědomuje vlastní zodpovědnost za své zdraví namísto toho, aby se spoléhali pouze na péči lékařů.

Kdo jsou Vaši nejčastější zákazníci a kde Vás můžeme najít?
K našim zákazníkům patří každá věková kategorie, od nejmenších v doprovodu svých maminek a tatínků, až po starší občany. Zdravíčko je zaměřeno tak, aby si na své přišli opravdu všichni. Lidé, kteří chtějí vylepšit svůj jídelníček, nebo ti, kdo vyznávají různé druhy výživových stylů. Lidé, kteří mají rádi čaje, bylinky, anebo prostě ti, kteří potřebují jen tak načerpat pozitivní energii do svého dne. Prodejnu Zdravíčko najdete v Hradci Králové na ulici tř. Karla IV. 867/12, v Kyjově pak na Masarykově náměstí 37. 

Jak si vybíráte sortiment toho, co prodáváte?
Když si vzpomenu na své začátky, tvořil sortiment jakýsi základ, ke kterému postupně přibývalo stále více produktů. V současnosti náš sortiment čítá okolo 8000 produktů. Mezi ně patří již zmíněné čaje, byliny, biopotraviny, vážené plody, pečivo, biokosmetika, potraviny fair trade, potraviny pro bezlepkovou dietu, sportovní výživa, potravinové doplňky, potraviny pro různé stravovací styly, tj. makrobiotika, veganství, vegetariánství, raw aj. Podporujeme také místní farmáře, takže u nás najdete i produkty živočišného původu. Dále u nás najdete vlídné slovo, podporu a přátelské prostředí, kde můžete načerpat spoustu pozitivní energie. To je však už bonus pro naše zákazníky.

Na stránkách máte k jednotlivým surovinám i recepty. Kam chodíte pro inspiraci a všechny jste je vyzkoušela? Který je Váš favorit?  
V začátcích svého podnikání jsem dokonce vytvořila první kuchařský sešit „Zdravíčko na každý den“. Všechny recepty, které zveřejňuji také osobně vyzkouším. Preferuji jednodušší a lehčí jídla. Favoritem jsou stále zeleninové saláty s různými obměnami. Co miluji, tak to jsou polévky.

Jaké novinky připravujete do budoucnosti?
Rádi bychom se zaměřili na natáčení videí o přípravě zdravých jídel a na vzdělávací koutky ve smyslu „jak pomoci tělu, aby si pomohlo samo“. A samozřejmě další a další novinky v sortimentu.

Přemýšlela jste někdy o vytvoření franšízového konceptu, díky němuž byste Zdravíčka mohla rozšířit po celém Česku? (pokud ano i ne, proč?)

Přiznám se, že s touto myšlenkou, a i přáním si spíše pohrávali naši zákazníci, protože se jim velmi líbil nejen náš přístup k nim, ale také i velmi široký sortiment, jaký ve Zdravíčku máme. Já osobně jsem však velmi spokojena s tím, že se mohu plně věnovat jedné provozovně. Každou společnost tvoří lidé a mnohokrát je velmi složité vybrat zaměstnance do firmy tak, aby si spolu všichni rozuměli a spolutvořili kompatibilní tým. Je to pro mě velmi důležitá a zásadní stránka, aby mí zaměstnanci chodili do práce rádi a stejně tak i já se chci pořád do Zdravíčka těšit. Vnímám to jako základ úspěchu, který se dle mého názoru těžko duplikuje na více místech. Neumím si představit, že bych měla „pendlovat“ mezi několika provozovnami a měla mít vše pod kontrolou podle mého gusta. Po mnoha zkušenostech je pro mě prioritou životní pohoda a rodina. Pokud se pro něco rozhoduji, tak podle toho, zda tyto mé priority budou nějak narušeny. Proto o konceptu franšíz neuvažuji. Ale jak se říká, nikdy neříkej nikdy…

Patříte mezi vítězky Ocenění Českých Podnikatelek v kategorii Malá společnost. Co Vám tato zkušenost přinesla?
Myslím, že všichni podnikatelé znají pocit vyhoření a toho, že by se svého podnikání nejraději vzdali. Přiznám se, že i já jsem se nejednou ocitla v této situaci. Vždy jsem se snažila si uvědomit, proč jsem začala podnikat v oboru, který přináší lidem zdraví a radost ze života, a díky tomu jsem své podnikání nevzdala. Právě při setkávání pořádaných při OCP jsem zjistila, že jsme všichni podnikatelé na stejné lodi. Velmi proto oceňuji vzájemné sdílení a podporu, které jsou ve společnosti Helas samozřejmostí. Zkušenost z ocenění mi přinesla nová přátelství se ženami, podnikatelkami, které, stejně jako já, začínaly od nuly a budovaly své podnikání na úkor sebe, rodiny i přátel. Zůstaly jsme přitom matkami, manželkami, ale především ženami a zároveň velkými osobnostmi. Popravdě, cítím se mezi svými a vím, že za každou ženou – podnikatelkou se skrývá hluboký příběh a dlouhá cesta k úspěchu vydlážděná vrcholy i pády. Je to tedy nejen navázání nových pracovních či přátelských vztahů, ale i příležitost vzdělání, nápadů, inspirace, ale také načerpání energie do naší práce. Každé setkání je taková nová dávka nadšení.

Myšlenkou projektu OCP je Budujeme hrdé Česko. Je to pro Vás zajímavé „téma“?
Je to jedna z věcí, která rozhodla o mém zapojení se do projektu. Myslím, že Češi mají být na co hrdí, a mám pocit, že se poslední dobou ta hrdost nějak vytrácí. Proto vnímám, že je důležité spojit šikovné lidi a podporovat se v budování hrdého Česka a nestydět se za to, že podnikáme…

Aktuálně jste se stali účastníky Podnikatelské platformy Helas. Proč jste se zapojili?
Ačkoliv jsem zpočátku přistupovala ke své nominaci a k celému dění spojených s oceněním velmi skepticky, v průběhu setkávání jsem zjistila, že Podnikatelská platforma Helas pracuje velice profesionálně, s laskavostí i citem k podnikání každé z nás. Po dlouhé době jsem měla pocit hodnoty, že si někdo váží mé práce a nemá mě jen za parazita společnosti a podvodníka, jak se o podnikatelích rádo v poslední době hovoří. Velmi se mi líbila činnost celé platformy, a protože jsem člověk, který si váží lidí, lidské práce a snahy udělat svět lepším, rozhodla jsem se tuto platformu podpořit svým členstvím a aktivitou. Každé ženě, která podniká, bych přála zažít společnost úžasných dam. Nejen těch, které jsem potkala během OCP, ale i v agentuře Helas. Díky všem.

Hana Lacinová, majitelka společnosti ZDRAVÍČKO – zdravá výživa s.r.o.

www.zdravicko.com fb: @zdravickohk

 

    

 

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ECOVIS FACTA

Hlavní partner

Logo - Microsoft

Partneři

Logo - Auto Průhonice - autorizovaný dealer vozů Volvo
Logo - ATIRA CZ, spol. s r.o.
Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Barna Medical s.r.o.
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - ČSOB
Logo - Esthé – klinika plastické chirurgie
Logo - ETERNAL by Helena
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - EVOLVE
Logo - DANDELION
Logo - DOBRÁ TISKÁRNA
Logo - INCA COLLAGEN
Logo - IDC - FOOD, s.r.o.
Logo - IN-EKO TEAM s.r.o.
Logo - Kv.Řezáč, s.r.o.
Logo - OGILVY
Logo - Photodienst Brno
Logo - RUTEX CZ, s.r.o.
Logo - TALERS
Logo - VERE PRAGUE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ

Partneři slavnostního dne

Logo - Skanska Residential a.s.
Logo - ORLEN UNIPETROL
Logo - AGRA GROUP
Logo - SIKO KOUPELNY a.s.
Logo - SAXO, spol. s r.o.
Logo - Nadační fond Jany Zimové
Logo - TECHNOAQUA
Logo - MEDICAL PLUS, s.r.o.
Logo - BUSINESS KLUB UKRAJINA
Logo - KOLORKY
Logo - TROX Tech-Trade, s.r.o.
Logo - LUBRICANT s.r.o.
Logo - ASS TRUCK s.r.o.

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS

Mediální partner

Logo - AGE
Logo - Franchising.cz
Logo - TRADE NEWS
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - DENÍK
Logo - ČR PLUS
Logo - HORIZONT POINT
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BusinessInfo.cz