Loading...

Šaty dělají člověka, firmu firemní identita

17.12.2020

Víte, jak má váš byznys fungovat. A víte také, jak má působit? Vtiskněte svému podnikání tu pravou tvář pomocí několika jednoduchých zásad ohledně budování firemní identity a nastavení vizuálního stylu.

Založili jste si právě svou první firmu nebo chcete více šlápnout do současného podnikání a očekáváte, že odteď bude všechno hlavně o reklamě? Pak si dejte pozor, abyste neudělali velmi častou chybu – jen samotná reklama k úspěchu nestačí. Abyste dokázali zákazníky přesvědčit, že to s podnikáním myslíte vážně a vyplatí se jim za vámi přijít, musíte nejprve věnovat dostatek času vytvoření promyšlené firemní identity.

Pod pojmem firemní identita (firemní styl, podniková identita nebo anglicky corporate identity) si představte především způsob prezentace vaší firmy veřejnosti, tedy jak chcete být vnímáni svým okolím a zákazníky. Pod firemní identitu patří také pravidla, která platí uvnitř firmy, protože úspěšná firma musí být perfektně vyladěná i zevnitř. Aby mohla být firemní identita účinná, musí stanovit a dodržovat pevná pravidla i způsoby prezentace, které firmu uvnitř sjednotí a navenek ji dokážou odlišit od konkurence.

Dobře promyslete název firmy

To první, co odlišuje každou firmu v očích zákazníků, je samotný její název. Vybrat vhodné jméno je proto jeden z nejtěžších úkolů, které vás při budování firemní identity čekají. Mělo by být na první pohled zajímavé, vzbudit pozornost, a zároveň vás jednoznačně identifikovat. Aby si název vaší firmy zasloužil označení „dobře zvolený“, měl by splňovat tato pravidla:

  • Být snadno zapamatovatelný, zajímavý a nápaditý.
  • Odlišit vás od konkurence.
  • Vztahovat se k oboru vašeho podnikání.
  • Lidé ho musí umět bez problému vyslovit a napsat.
  • Pokud směřujete i na zahraniční trhy, přemýšlejte rovnou v angličtině.
  • Nesmí být v rozporu s jiným již existujícím názvem firmy.

Zaregistrujte si doménu

Při vymýšlení vhodného názvu nezapomínejte, že vaše firma bude potřebovat i online prezentaci, především webové stránky a velmi pravděpodobně i eshop. Měli byste tedy vybírat název, ke kterému najdete volnou internetovou doménu. Především u eshopu je žádoucí, aby se název jeho značky shodoval s adresou webu.

Více informací naleznete ZDE

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ECOVIS FACTA

Hlavní partner

Logo - Microsoft

Partneři

Logo - Auto Průhonice - autorizovaný dealer vozů Volvo
Logo - ATIRA CZ, spol. s r.o.
Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Barna Medical s.r.o.
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - ČSOB
Logo - Esthé – klinika plastické chirurgie
Logo - ETERNAL by Helena
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - EVOLVE
Logo - DANDELION
Logo - DOBRÁ TISKÁRNA
Logo - INCA COLLAGEN
Logo - IDC - FOOD, s.r.o.
Logo - IN-EKO TEAM s.r.o.
Logo - Kv.Řezáč, s.r.o.
Logo - OGILVY
Logo - Photodienst Brno
Logo - RUTEX CZ, s.r.o.
Logo - TALERS
Logo - VERE PRAGUE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ

Partneři slavnostního dne

Logo - Skanska Residential a.s.
Logo - ORLEN UNIPETROL
Logo - AGRA GROUP
Logo - SIKO KOUPELNY a.s.
Logo - SAXO, spol. s r.o.
Logo - Nadační fond Jany Zimové
Logo - TECHNOAQUA
Logo - MEDICAL PLUS, s.r.o.
Logo - BUSINESS KLUB UKRAJINA
Logo - KOLORKY
Logo - TROX Tech-Trade, s.r.o.
Logo - LUBRICANT s.r.o.
Logo - ASS TRUCK s.r.o.

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS

Mediální partner

Logo - AGE
Logo - Franchising.cz
Logo - TRADE NEWS
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - DENÍK
Logo - ČR PLUS
Logo - HORIZONT POINT
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BusinessInfo.cz