Loading...

V životním pojištění máme co dohánět

26.09.2018

V životním pojištění máme co dohánět

Pro Čechy je stále důležitější zajištění majetku než životních rizik, v západní Evropě je trend opačný, říká v rozhovoru Šárka Dolanská, Krajská ředitelka Praha II, Česká pojišťovna, která je hlavním partnerem letošního ročníku Ocenění Českých Podnikatelek.

Česká pojišťovna přichází s novým produktem „Můj život“. Můžete nám ho představit?

Jedná se o náš vlajkový produkt, v jehož rámci si každý může vybrat přesně to, co je pro jeho životní situaci důležité. Jinými slovy, lze si pojištění poskládat přesně podle svých představ. Pojištění Můj život jsme koncem minulého roku významně inovovali. Zásadní změnou je oddělení investiční a rizikové složky. Můžete si tak vybrat, zda si sjednáte čistě rizikové životní pojištění, nebo v rámci placení pojistného své peníze i zhodnotíte prostřednictvím nabízených fondů. Díky změně v konstrukci produktu jsme výrazně zpřehlednili a zjednodušili volitelnou investiční složku. Všichni tak nyní snáze vidí, kolik platí za pojistné krytí, kolik na nákladech, a jednoduše si spočítají výši investice bez složitých modelací a nákladových tabulek. Nákladové zatížení investiční složky bylo navíc výrazně sníženo. Úpravou prošlo i krytí úrazových rizik, kde jsme u trvalých následků u 122 diagnóz zvýšili pojistné plnění v průměru o 80 %. U závažných onemocnění jsme pak rozšířili rozsah plnění, a to až třikrát.

Na koho produkt primárně cílí?

Životní pojištění je nezbytné zejména pro ty, na jejichž příjmu závisí někdo další – představme si například rodiče. Už dávno však neplatí, že životní pojištění uzavírá pouze hlava rodiny, která zpravidla vydělává více. Životní pojištění je i pro zaměstnanou matku vhodným řešením pro ty momenty, kdy v jejím životě dojde k výpadku příjmu. Typicky může jít o krátkodobý výpadek (nemoc, úraz) či o dlouhodobý výpadek (invalidita). Pokud je matka samoživitelka, pak je otázka vhodného životního pojištění o to důležitější. Životní pojištění je důležité nejen pro ty, na jejichž příjmu závisí rodina, ale i pro lidi, kteří (zatím) rodinu nemají. Jim také může výpadek příjmu, a to i krátkodobější, způsobit finanční potíže. I tzv. singles mají hypotéky a další finanční závazky a jejich situace je v mnohém složitější v tom, že jsou na tyto závazky sami a nemá jim v případě nouze kdo pomoci. Dobře nastavené životní pojištění jim tak dá jistotu, že při události, jako je nemoc nebo úraz, budou schopni fungovat a žít tak, aniž by to zásadně narušilo jejich finanční situaci a významně snížilo životní úroveň.

Co vidíte jako jeho největší přidanou hodnotu v porovnání s jinými produkty pojištění životních rizik?

Je toho celá řada, ale zmínila bych především dvě unikátní věci – pojištění asistované reprodukce a asistenci vyřízení pozůstalosti. Téměř každý čtvrtý pár v České republice řeší problémy s početím.  S rostoucím věkem se zvyšuje zájem o asistovanou reprodukci, do které páry toužící po vlastním miminku investují desítky až stovky tisíc korun. Stoupá i počet provedených pokusů umělého oplodnění a stejně tak roste i podíl umělých oplodnění, které si páry platí samy. A právě na potřeby takových párů jsme se rozhodli reagovat pojištěním asistované reprodukce. Asistenci vyřízení pozůstalosti jsme se rozhodli nabídnout v návaznosti na požadavky klientů. Lidé v současné době od pojištění požadují nejen jistotu výplaty pojistného plnění, ale také komplexní servis v případě, že se něco přihodí. Nabízíme řadu asistenčních služeb (pro případ úrazu, nemoci apod.), a tak přijít s něčím dalším, co bude mít pro klienty přidanou hodnotu, nebylo snadné. V současné době již smrt přestává být tabu. Lidé věnují čím dál větší pozornost tomu, jak z tohoto světa odchází a stejně tak lidé stále častěji promýšlí i praktické aspekty svého odchodu z tohoto světa. Problémem je, řada lidí ani netuší, co vše je potřeba zařídit, odevzdat a kam je třeba zajít. Zjišťování všech těchto záležitostí zabere spoustu času a v situaci, kdy se vyrovnáváte s odchodem blízkého, se podobné záležitosti velmi těžce řeší. V rámci asistence vyřízení pozůstalosti získáte tak pomoc osobního asistenta, který pomůže při vyřízení všech záležitostí, které jsou spojené s úmrtím blízkého člověka a obsáhlým vyřizováním na úřadech a dalších institucích.

Jaký je obecně mezi Čechy zájem o pojištění, ať už životní, důchodové či úrazové? Dá se to porovnat se situací např. v dalších evropských zemích?

V západní Evropě tvoří dvě třetiny trhu životní pojištění a třetina neživotní pojištění. V ČR patří necelých 40 procent trhu životnímu pojištění, zbytek neživotnímu. Zdá se tak, že pro Čechy je stále důležitější zajištění majetku než životních rizik. V tomto ohledu tedy máme stále ještě co dohánět.

Chystáte pro vaše klienty v současnosti nějaké novinky?

V oblasti životního pojištění jsme novinky uvedli koncem minulého roku a bylo jich skutečně hodně. Po nějakou dobu tedy životní pojištění ponecháme ve stávající podobě. Mimo těch již jmenovaných hlavních novinek mohu zmínit například odstranění výluky na terorismus, pojištění hospitalizace nově nabízíme s celosvětovou územní platností, nová je i možnost pojištění nesoběstačnosti pro dospělé s plněním rentou až na 30 let či tzv. neplánovaný adrenalin. To může být zajímavá možnost zejména v době nadcházejících dovolených, kdy se řada lidí odhodlá nějaký adrenalinový zážitek vyzkoušet. Naši klienti si totiž v rámci pojištění Můj život mohou jednou za rok rozšířit své pojistné krytí právě o tyto aktivity. To vše bez navýšení ceny za úrazové pojištění. Prostřednictvím jedné SMS zprávy, přes kterou probíhá aktivace služby, si zajistí ochranu při provozování adrenalinových sportů, a to až na 21 dní.

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK 2018

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

ODBORNÝ GARANT

Logo - CRIF - Czech credit bureau

AUDITOR

Logo - nsg morison

PARTNEŘI

Logo - MasterCard Logo - ČESKÁ MINCOVNA Logo - TRIVI Logo - FARMAX Logo - CzechTrade Logo - Dermacol Logo - JK JITKA KUDLÁČKOVÁ Logo - BREE Logo - Auto Průhonice - autorizovaný dealer vozů Volvo Logo - TLC Logo - presentigo Logo - blue holiday Logo - Ogilvy Public Relations Logo - DHL Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR Logo - mediarex Logo - DENTALO Logo - FERTI CARE Logo - ORGANIC WINES Logo - Buddha-Bar Hotel Prague Logo - BELVEC Logo - ZÁTIŠÍ GROUP

HLAVNÍ MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

Logo - Franchising.cz Logo - Franchising.cz Logo - Svět Průmyslu Logo - Reg TV Logo - LIVE SIGNAL Logo - Mladá fronta Logo - First class

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

Logo - Trade Logo - Age Logo - Bonuss.cz Logo - Inpublic Group Logo - A11 Logo - XANTYPA Logo - EPRAVO.CZ Logo - DENÍK Logo - ČR PLUS Logo - ČR PLUS Logo - Czech Slovak Leaders Logo - Madam Business Logo - INNOVATION Logo - Parlamentní listy Logo - TÝDEN Logo - Marketing and Sales Logo - Brands and Stories Logo - INSTINKT Logo - BYZMAG Logo - s-press, výjimečné ženy