Loading...

VÍNO, KTERÉ MÁ DUŠI

14.01.2022

Rodinná firma VINO CIBULKA vyrostla z opravdové lásky k vínu a dnes je nejprodávanějším BIO vinařstvím na českém trhu. V samotném srdci, pomyslném středu vinařství stojí letohrádek Portz Insel v Mikulově, který prošel náročnou rekonstrukcí a rodina v něm nyní bydlí pořádá stylové degustace. Rozsáhlé sklepy, venkovní bistro s bylinkovou zahradou, cihlové opevnění i vinohrady jsou obklopeny vodní plochou a dodávají místu jedinečnou atmosféru.

Vaše firma se může pochlubit dlouhou tradicí. Jaké byly její začátky?
Začátky VINO CIBULKA byly vzrušující a dobrodružné. Po revoluci jsme s manželem hodně cestovali, projížděli jsme celou Evropu, a postupně jsme se zamilovávali do jižní Francie. Jižní Francie se pro nás stala srdeční záležitostí, je to pro nás ráj na zemi. Dobré jídlo, krásné počasí, příroda, a hlavně dobré víno. V jednu chvíli jsme dokonce uvažovali o tom, že se tam přestěhujeme. Pak nás v roce 1996 jistá obchodní příležitost – koupě hotelu „zavála“ na jih Moravy. Pro nás to je takové naše malé Provence. Sluníčko, vinohrady, folklór, prostě živý kraj. V roce 2005 jsme koupili náš první vinohrad, a vyrobili první víno. Naše začátky s vinařením byly velmi vtipné, někdy až komické, jelikož jsme byli úplní začátečníci. Například jsme seděli u beček během kvašení, protože jsme si mysleli, že proces musíme neustále hlídat. Vinařina je droga, chytlo nás to, a už nepustilo, a za to jsem vděčná.

Vyrábíte vína bez zbytečné chemie, v čem jste ještě výjimeční? 
Kromě toho, že jsme nejprodávanější BIO vinařství na trhu, tak jsme ještě výjimeční srdcem vinařství. Pomyslný střed našeho vinařství je letohrádek Portz Insel v Mikulově, který byl dlouhá léta zapomenutý a schovaný. Letohrádek jsme objevili, sedm let opravovali, a nyní v něm bydlíme a pořádáme degustace. Rozsáhlé sklepy, venkovní bistro s bylinkovou zahradou, cihlové opevnění, vinohrady, a to vše obklopeno vodní plochou, a ještě k tomu v Mikulově. Žádné takové místo nikde jinde neexistuje, je to v České republice naprostý unikát.

  

Jak složité bylo od počátku vést vinařství s certifikátem BIO? 
BIO je pro VINO CIBULKA samozřejmostí, protože od počátku si děláme víno převážně pro sebe. Nechceme jíst a pít něco, čemu nemůžeme věřit, anebo co by nás mohlo poškodit. Myslím si, že by veškeré jídlo mělo být BIO, protože je to zdravé pro přírodu a pro planetu. BIO je velice náročná certifikace, musíme dodržovat spoustu nařízení, regulí, a být podrobováni častým kontrolám. Na druhou stranu, chceme být BIO, a tam kde je vůle je i cesta.

Vinařství VINO Cibulka je rodinný podnik. Jaké jsou výhody a úskalí rodinného podnikání? 
Být rodinnou firmou je podle mého názoru velké plus. Rodinu to stmelilo, máme společné cíle a vize. Můžeme se jeden na druhého spolehnout, jsme flexibilní a rychlí, efektivně komunikujeme a věci posouváme dopředu velice rychle. Rodinná firma, ale není pro každého. Je nutné si stanovit nějaké limity a určit kdy je čas na práci a kdy není. Často se nám stává, že pracujeme při snídani, anebo i po večeři, a to není vždy ideální.

V čem se dokážete v rámci rodinného podnikání navzájem obohatit? 
Všechny názory a nápady jsou vítány, a ke všem se přistupuje s respektem a všechny mají svou hodnotu. Neustále hledáme nové cesty a nové myšlenky, a tato otevřenost nám dovoluje nezůstat „zaseklí“ na jednom místě. Všichni máme různé zkušenosti a různé pohledy a ty dovolují vytvářet unikátní spojení.

Co vás motivuje? 
Mě osobně motivuje rodina.

Jaký nejtěžší moment jste museli v podnikání překonat? 
Nejnáročnější období bylo období ekonomické krize po roce 2009. To pro nás byla rána, ze které jsme se vzpamatovávali ještě donedávna. Museli jsme propustit veškeré vedoucí pracovníky a všechno si začít dělat sami. Roky jsem zastávala ve firmě funkce pěti lidí, manžel si to musel odpracovat hlavou i rukama a o víkendech a prázdninách pomáhaly děti. Žádné dotace, anebo úlevy, tak jako nyní během covidu, žádná bezpečnostní síť, nic. Na druhou stranu jsme za to všichni moc vděční, protože nám to hodně dalo. Dokázali jsme vytrvat a „kousnout se“, a nevzdávat to.

Co vám dává sílu překonávat těžkosti a jít dál? 
Nejvíce síly a vnitřního klidu mám, když se dobře stravuji, cvičím jógu, dobře spím, a medituji. Také si vždycky připomenu, že nic není špatné a všechno má nějaký smysl a důvod. Pokud je něco možné, tak to je i nutné.

Jaké byly největší milníky v rozvoji společnosti? 
Prvním milníkem bylo, že si lidé odváželi víno sebou domů, a ne že si ho jenom vypili u nás na degustaci. Druhým milníkem bylo rozhodnutí dodávat víno „za bránu“ našeho vinařství.

Na co jste ve firmě hrdí? 
Největší radost mi dělá, když naše víno chutná a když se lidé vracejí. Taky mám radost z toho, že každoročně naše vína vyhrávají prestižní ocenění z domova, i ze světa.

Vaše firemní filozofie, nebo pomyslné desatero? 
Být lepší, než jsme byli včera.

Co považujete za úspěch? 
Svým způsobem jsme se stali obětí vlastního úspěchu a řešíme kladné problémy. Každoročně jsme vyprodaní, a každý rok zvedáme produkci. Mám radost, když pomyslím na to, s kolika lidmi sdílíme ty nejhezčí okamžiky ve formě láhve dobrého vína.

Co je pro vás v životě a podnikání nejdůležitější? 
Rovnováha, a klid. Dělat vše s rozvahou.

Jaké chystáte novinky? 
Naší největší novinkou jsou první BIO sekty vyrobené v ČR. Vyrábíme je klasickou metodou kvašení v láhvi, se zráním ve sklepě na letohrádku Portz Insel.

Jaká vína máte osobně nejraději? 
Ráda si dám dobrou sklenku červeného vína, anebo kvalitní sekt. Pokud nepijeme VINO CIBULKA, tak pijeme hodně burgundského, anebo šampaňské.

A jaká jsou vaše nejprodávanější a proč jsou u zákazníků tolik oblíbená? 
Nedokážu říct, že by něco bylo nejprodávanější, obecně platí pravidlo, že cenotvorba je velice důležitá, ale paradoxně se nám výborně prodávají naše nejdražší položky. Sekty a červená vína.

Jaké máte plány a vize v souvislosti s vaší firmou a co je pro vás prioritou? Kam by měla podle vás společnost ještě dojít? 
Ve VINO CIBULKA neustále investujeme do kvality, kupujeme nové moderní technologie pro šetrné zpracování hroznů, kvalitní filtraci, francouzské dubové sudy pro zrání atd. Naším hlavním cílem je být v popředí technologického vývoje.

Další články

OCENĚNÍ ČESKÝCH PODNIKATELEK

Ocenění Českých Podnikatelek stojí na Vaší straně. Vnímáme Vaše potřeby, hledáme řešení a poskytujeme informace a inspiraci.

Auditor

Logo - ECOVIS FACTA

Hlavní partner

Logo - Microsoft

Partneři

Logo - Auto Průhonice - autorizovaný dealer vozů Volvo
Logo - ATIRA CZ, spol. s r.o.
Logo - ASOCIACE MALÝCH A STŘEDNÍCH PODNIKŮ A ŽIVNOSTNÍKŮ ČR
Logo - Barna Medical s.r.o.
Logo - BEWIT
Logo - ČESKÁ MINCOVNA
Logo - ČSOB
Logo - Esthé – klinika plastické chirurgie
Logo - ETERNAL by Helena
Logo - ETERNAL ESSENCE - HARMONY HEALTH & SOUL
Logo - EVOLVE
Logo - DANDELION
Logo - DOBRÁ TISKÁRNA
Logo - INCA COLLAGEN
Logo - IDC - FOOD, s.r.o.
Logo - IN-EKO TEAM s.r.o.
Logo - Kv.Řezáč, s.r.o.
Logo - OGILVY
Logo - Photodienst Brno
Logo - RUTEX CZ, s.r.o.
Logo - TALERS
Logo - VERE PRAGUE
Logo - ZÁMEK LOUČEŇ

Partneři slavnostního dne

Logo - Skanska Residential a.s.
Logo - ORLEN UNIPETROL
Logo - AGRA GROUP
Logo - SIKO KOUPELNY a.s.
Logo - SAXO, spol. s r.o.
Logo - Nadační fond Jany Zimové
Logo - TECHNOAQUA
Logo - MEDICAL PLUS, s.r.o.
Logo - BUSINESS KLUB UKRAJINA
Logo - KOLORKY
Logo - TROX Tech-Trade, s.r.o.
Logo - LUBRICANT s.r.o.
Logo - ASS TRUCK s.r.o.

Dodavatelé

Logo - Dermacol
Logo - VINAŘSTVÍ MALÁNÍK – OSIČKA s.r.o.
Logo - BELLES FLEURS
Logo - BERGL DIAMONDS
Logo - JAPONSKÁ RÝŽE
Logo - MY JAPAN
Logo - SMART WALLS

Mediální partner

Logo - AGE
Logo - Franchising.cz
Logo - TRADE NEWS
Logo - Inpublic Group
Logo - EPRAVO.CZ
Logo - DENÍK
Logo - ČR PLUS
Logo - HORIZONT POINT
Logo - MADAM BUSINESS
Logo - BRANDS & STORIES
Logo - BusinessInfo.cz